![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsrOLpz15CEGssS0b5EWxeLJ0t470-mxRof5dmesFppy_eeGLczFXf8D0D6zVPo-mrW1LBTlLJp4T0VxPSS-_tk4g7j6CI8uctCoEGudHERGTxAl_qdW_q6A0U_wMgTVMFyUhTTN6X0JQ/s320/facebook%25281%2529.jpg)
Microtrend: face book
Maxitrend: social netwerken
Megatrend: Globalisering
Door nieuwe media veranderd het communicatie gedrag van Jongeren
Ze hebben steeds meer de behoefte om dingen te delen, op de hoogte te zijn van de nieuwste feitjes en te netwerken met anderen. Hiervoor wordt dan ook verschillende media gebruikt. Facebook is een van de site waar sociaal netwerken grootschalig plaats vind. Wat men het meest deelt zijn foto's en muziek. Het neer zetten van je eigen identiteit speel hier ook een belangrijke rol. Niet allen is Facebook leuk om nieuwe contacten te leggen, je kan er ook oude vrienden op terug vinden. Facebook is International. Door globalisering kan je direct en snel de gehele wereld bereiken. Van Israël tot aan Australië, kan je nieuwe contacten leggen. Face book is dan ook wereldwijd uitgroeit tot de grootste netwerk site, en heeft daarmee zelfs Google ingehaald.
De behoefte om continu te netwerken heeft invloed op verschillende factoren in de maatschappij
Demografie: Social netwerken is echt iets voor de y generatie. De social netwerken levert een andere bijdrage aan op ouderen dan bij de jongeren. Zo zullen jongeren meer netwerken dan ouderen. Qua netwerken is het dan ook meer de jongen die op facebook en hyves zitten. Het hoort er bij en is nu niet meer weg te denken.
De behoefte om continu te netwerken heeft invloed op verschillende factoren in de maatschappij
Demografie: Social netwerken is echt iets voor de y generatie. De social netwerken levert een andere bijdrage aan op ouderen dan bij de jongeren. Zo zullen jongeren meer netwerken dan ouderen. Qua netwerken is het dan ook meer de jongen die op facebook en hyves zitten. Het hoort er bij en is nu niet meer weg te denken.
Economie: Jongeren schaven steeds meer producten aan waarmee je kan sociaal netwerken. elektronische bedrijven spelen hier vooral op in. Economische gezien maken ze hier goede winst op. Denk aan laptops , iphone die gekocht worden. Vooral jongen sociaal netwerken veel. De producten zo als blackberry en Iphone zijn nog net wel betaal baar voor deze doelgroep. Facebook is één van de applicatie die er gelijk al opstaan.
Sociaal Cultureel: Met sociaal netwerken kom je ook in contact met personen uit andere landen.Je hebt de mogelijkheid om international contacten te leggen. Door Globe village kan je makkelijk communiceren
Technologie: Door technologie is globalisering tot stand gekomen. Zo heeft technologie ook invloed op de vormgeving van het leven van jongeren. een daar van is dus internet het steeds willen communiceren en sociaal netwerken door middel van bijvoorbeeld facebook. Dit vind de doelgroep jongen dan ook zeer belangrijk. Niet meer weg te denken
Ecologie: sociale media maakt het mogelijk om het reizen te beperken je hoeft geen lange afstanden af te leggen om in contact te komen met iemand. Door te minderen met reizen, zal er ook minder uitlaatgassen vrij komen wat ecologie gezien beter voor het de natuur is en het klimaat.
Politiek: Er zijn wetten op het gebied van privacy zie schending en copyright.
Gepubliceerd door: Elijssa Creebsburg
Bron: http://www.extendlimits.nl/trends/trend/nieuw_communicatiegedrag/
http://www.publishr.nl/2010/07/onderzoek-social-networking/
http://www.recruitingroundtable.nl/2010/01/18/trend-analyse-social-media-–-januari-2010-nederland/
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.readwriteweb.com/archives/privacy_top_trends_of_2010.php
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://blogs.hbr.org/cs/2010/12/six_social_media_trends_for_20_1.html
Geen opmerkingen:
Een reactie posten