TRENDSWATCHER

Trendwatcher Tony Bosma





Tony Bosma (1973) heeft Interactieve Marketing en Internationaal Management gestudeerd. Hij is een spreker die expert is op het giebied van nieuwe media, futurologie en houd toespraken die vooral te maken hebben met, marketing, technologie, consumentengedrag, innovatie en communicatie. 






Tony Bosma is :
- De auteur van het boek 2020, een hel(s)e onderneming dat gepubliceerd is in april 2004. 
- Hij heeft bijdragen geleverd aan de boeken Entertainment marketing (juni 2006), 
- Ideeën genoeg (juli 2007) en Search Digital World (september 2007). 



Ook is hij de oprichter van de trendsweblog Extend Limits (www.extendlimits.nl)
waarin hij dagelijks berichten publiceert vanuit zijn visie als trendwatcher en futurist. 

Werk wijzen :
Tony combineert het vak van trendwatching met futuring (toekomstdenken) waardoor hij in staat is om trends te koppelen aan visie.
Hij stort zich vooral op de megatrend en maxitrend dat te maken heeft met thema factoren als economie maatschapij politiek en technolgie, met onderwerpen op het gebied van toekomst, marketing, technologie, consumentengedrag, innovatie en communicatie

Als trendwatcher is hij zeer gedreven, proactief, creatief, zelfstandig en analytisch. Naast de trends van nu kijk hij graag nog een stapje verder de toekomst in. Hij is zeer update en zijn artikels zijn dan ook erg interessant om te lezen 





In 2010 is Tony Bosma genomineerd voor de prestigieuze TWOTY 2010 award 
Van zijn zeven trends voor 2010 meldt Marketingfacts dat Tony Bosma de volgende drie de meest belangrijke vindt:

1. Herdefinitie van groei
2. Herwaardering van autoriteit
3. Start van de bid-economie
Gepubliceerd door : Elijssa Creebsburg
Bron http://www.extendlimits.nl/bio_tony_bosma

http://www.ordina.nl/Visie%20en%20Ervaring/Ordina%20Experts/Ton%20Bosma.aspx
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.rectec.nl/2009/12/03/trends-in-2010-volgens-trendwatchers/


Trendwatcher & Futurist Erwin van Lun

Erwin van Lun is een Nederlandse auteur, futurist en trendwatcher. Momenteel schrijft hij op zijn blog over trends op het gebied van technologie en merkontwikkeling, waarin veelal de dialoog tussen bedrijf en consument centraal staat. Tevens is hij een van de vaste schrijvers voor Marketingsfacts.nl

Van Lun weet welke richting het kan opgaan. Zijn verbazingwekkende toekomst visie is gebaseerd op kennis van ontwikkelingen in de technologie, gecombineerd met inzichten in de sociologie, psychologie, biologie, geschiedenis en zelfs de godsdienst. Zijn enthousiaste gesprekken zijn vastgelopen met buiten de box denken, bruikbare ideeën naar de toekomst en concrete best practices van bedrijven anticiperen op vandaag. Welke ideeën zijn echt relevant voor mij? Welke acties moeten worden genomen vandaag? En, net zo belangrijk, welke activiteiten moeten worden gelaten? Verandering is niet alleen om nieuwe ideeën, maar ook gaat over het loslaten van oude praktijken ook. 

Erwin heeft een missie: om organisaties te helpen te waardevol in het leven van mensen. Erwin is ervan overtuigd dat de toekomstige marketeers streven om de mensheid vooruit te helpen (in plaats van het toevoegen van waarde aan de aandeelhouders), zijn community denkers hebben een passie voor mensen in plaats van geld. Een lange weg te gaan, die Erwin aanhoudt. Erwin is een Marketeer on a Mission.

Gepubliceerd door : Rafik Manssouri
                                                                                                                                                         
Trendwatcher Carl Rohde

Carl Rohde, van Duitse oorsprong, is uitgeroepen tot Trendwatcher of the Year 2010 (TWOTY). Al meer dan 20 jaar is hij actief op het gebied van trendwatching. Hij runt zijn eigen trendbureau “Signs of the Time”, daarnaast is hij nog lector trendwatching aan Fontys Hogeschool in Tilburg. In de loop van de jaren heeft hij een topreputatie opgebouwd als internationale trendwatcher met veel diepgang en inhoud.













Voor “Signs of the Time” onderzoekt hij samen met andere leden mentaliteitstrends van onze samenleving voor de toekomst. Samen met honderden trendwatchers overal ter wereld rapporteren zij over wat er aantrekkelijk en inspirerend gevonden wordt met toekomst binnen de betreffende generatie.
Naast deze werkzaamheden brengt Carl Rohde mentaliteitsveranderingen in kaart van onze maatschappij als geheel maar ook voor bepaalde generaties en doelgroepen binnen onze maatschappij. Vele klanten maken gebruik van zijn diensten. Grote en bekende klanten waarmee Carl Rohde heeft gewerkt zijn onder andere bedrijven als Microsoft, Unilever, Heineken, Wrangler, Adidas, BMW en het Rode Kruis. Daarnaast maken ook communicatiebureaus en ministeries gebruik van zijn lezingen, brainstormsessies en andere diensten.

De doelgroepen die Carl Rohde onderzoekt op verlangens en interesses zijn:
-        De computergeneratie, deze generatie is virtueel behendig maar ook eenzaam.
-        De huidige generatie jongeren, boven gemiddeld gebekt en verslaafd aan de mobiele telefoon.
-        De gestreste eind twintigers en dertigers, generatie van de overvolle agenda’s en de uitdaging om op alle levensterreinen succesvol te zijn.
-        De 55 plussers die, gemiddeld gesproken, meer geld te besteden hebben dan de andere generaties en die vooral gedreven worden door het verlangen om zo lang mogelijk door te kunnen gaan.


Een aantal trends waar Carl Rohde zich op richt(e) zijn:
-        De metroseksualisering van de man (wereldwijd).
-        Wat het betekent om in een stress samenleving te leven.
-        De spagaat waarin veel vrouwen verkeren. 










Gepubliceerd door: Jorien de Ruiter

Bron: 
http://experience4life.punt.nl/?id=537802&r=1
http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/carl-rohde-trendwatcher-van-het-jaar-2010/ http://www.speakersacademy.nl/index.php?option=com_speakers&task=details&id=116&Itemid=110